Wynajmowanie hali magazynowej, a kryterium lokalizacji
Lokalizacja jest jednym z najważniejszych aspektów, które przedsiębiorca musi wziąć pod uwagę, poszukując hali magazynowej. Niezależnie od tego, czy zamierza ją wynająć, czy kupić, powinien poświęcić czas na znalezienie idealnego miejsca. Od tego, gdzie ulokowany będzie magazyn, zależy w dużej mierze sukces prowadzonej przez niego firmy. Podpowiadamy, jakie kryteria należy wziąć pod uwagę, podczas poszukiwania hali magazynowej.
Kryteria lokalizacji
Poszukując miejsca pod wynajem hali magazynowej, warto wziąć pod uwagę następujące kwestie:
- sąsiedztwo nowoczesnej infrastruktury drogowej – ważnym czynnikiem w przypadku funkcjonowania każdej działalności jest odpowiednia infrastruktura drogowa. Poszukując lokalizacji pod wynajem magazynu, warto zwrócić uwagę na to, czy w pobliżu znajdują się węzły komunikacyjne, które ułatwią dojazd do hali pracownikom. Dobrze również sprawdzić, czy w przyszłości nie są planowane modernizacje dróg, ponieważ mogą one utrudnić pracę magazynu;
- demografia – za najlepsze uważa się lokalizacje położone w obrębie mniejszych ośrodków miejskich i głównych szlaków komunikacyjnych. Przedsiębiorca, który zdecyduje się wynająć halę magazynową w takiej strefie, nie musi obawiać się problemów z pozyskaniem pracowników;
- dobre sąsiedztwo – idealna lokalizacja powinna umożliwiać dobry dojazd do magazynu o każdej porze dnia i nocy. Warto więc unikać miejsc, w których pobliżu znajdują się inne magazyny i wąskie drogi, ponieważ mogą prowadzić do znacznych problemów komunikacyjnych;
- ulokowanie w niedalekiej odległości od końcowego odbiorcy – czynnik szczególnie istotny w przypadku firm działających w branży e-commerce. Wynajęcie magazynu, który znajduje się w niedalekiej odległości od końcowego odbiorcy, wpływa pozytywnie na terminową realizację dostaw.
To tylko nieliczne z kwestii, o których należy pamiętać, poszukując miejsca pod wynajem hali magazynowej. W wyborze optymalnej lokalizacji nieoceniona jest dokładna analiza własnych potrzeb i zestawienie jej z dostępną na rynku ofertą.